Kyrkan och att tro

Jag är uppvuxen i en kristen familj, mamma och pappa tror, mormor och morfar var troende och farmor och farfar var troende. Släkten är troende.

Jag har vuxit upp i kyrkan. Jag är inte lika aktiv och jag kan inte kalla mig själv för kristen. Men någonstans sitter min barnatro kvar. Jag tror på en god Gud, jag tror att man kommer till himlen efter man dött, jag tror på änglar och demoner. Jag tror på den gyllenereglen "Så som du själv vill bli behandlad, ska du behandla andra". Och idag när jag satt i kyrkan så kändes det bra. Ingen dömmer mig där, jag kan sitta för mig själv, funderar på det jag vill och samtidigt höra lite vettigt som sägs och sjungs i rummet. Det är lite små mysigt att sitta i en kyrka.

Jag tror att när jag flyttar från Kristianstad kommer jag att söka mig till någon kyrka, inte för att bli en aktiv medlem utan för att just bara få sitta, funderar på livet och höra om någons äventyr i livet.











Lite bilder från dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback