För i natt vet jag att du är min

Samhälle
Projektarbete
Matteprov
Engelskaprov
PDL
Mibas
Svenska

Jag tror jag vill sluta skolan!
NU vill jag göra det och aldrig mer komma tillbaka!
Jag är skoltrött! ! ! ! ! !




Sommar, värme, långa kvällar, mys, glass, sandaler, shorts, linnen, sol, brun, vänner, skratt, HOPP, pojkvän, grillat, stundent(!)!




Och nu måste det ske någon ändring!
Jag kan inte gå här och slöa bort mina betyg
Något måste hända
För jag ska INTE åka kana ner för backen när jag har tagit mig upp DIT!
Tuta och kör och HJÄLP MIG!

Har äntligen börjat på mitt samhällsarbete och det kommer ta tid men jag (+mamma) kommer att fixa det. Hade skrivit mer än vad jag trodde. Och det är härligt!

Men nu tänker jag ikke tänka på skolan mer för imorgon är det fredag och det gillas! Kvällen kommer troligen spenderas hemma med familjen. Måste städa rummet och plugga. Ja, jag kommer troligen göra det på en fredag kväll. Nöden har igen lag, eller hur var det? 

En sak som är säker är att jag ska se Så ska det låta och dricka Blue keld ( 5 kaloriner/flask).  

Livet är annars bra!
Har inga större problem utan det bara rullar på.

Har tänkt en hel del på framtiden och hur den kommer att se ut. Framtiden är en osäker marknad för mig.
Är jag tillräckligt stabil och stark för att fixa den?
Kommer jag ha kvar mitt sociala nätverk?
Kommer jag flytta hemifrån?
Kommer jag gifta mig?
Kommer jag få barn?
Kommer jag komma till Nya Zeeland?

Just nu är jag helt säker på att mitt sociala nätverk kommer att finnas kvar.
Pojkvännen kommer inte försvinna.

På tal om pojkvännen. Jag och mor min hade ett seriöst samtal för nån dag sen. Jag fick på känns att mamma tror något mer om mig och Andrija. Hon ser och märker att vi är stabila med varandra. Vi glömmer inte bort våra kompisar. Hon vill inte säga det men på de vis hon pratade och la fram saker och ting så kändes det så!!!! Och jag gillar det!

Jag har också tänkt väldigt mycket på att jag vill göra något med mitt liv.
Ja, jag vill bli lärare och då ger jag något till elevern.
Men jag vill kunna vara med och göra något större
Vara med och påverka samhället eller något.
Ibland när mamma åker iväg på möten eller vad det nu är. Så blir jag avundsjuk och jag insprireras!
Jag vill också!
Jag vill också få mina åsikter hörda
För jag kan!

Nu= Duschen och Sveriges värsta bilförare




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback