Skattjakten i minnen

Nu sitter jag här. För ett dygn sen satt jag i solen med en drink i handen på Nilssons uteplats. Nu är det min tur att ha skattjakten som minne och inte som någon förväntat.

Det var igår när jag fick smset "Ha det så underbart idag. Det förtjärnar du!". Det var då det verkligen slog mig att jag förtjärnar att vara här! Jag har gjort allt, varit på allt som handlar om skolan så nu är det dags. Andrija visste vad jag hade att förvänta mig men lät mig ta reda på det själv och ha roligt på mitt vis ( dock var det nog väldigt lik hur han hade det men iaf).

Yeah! Dagen började i alla fall med mat hemma hos Nilsson och sen fix. Först fick inte igång musiken men efter en timme så kom den och då ni, då började det! Målning, fixa hår och skratta! Och det blev inte sämre när man kom till parken heller. Helt underbart att se! och känna känslan.

I mitten av allt dyker Rebba upp, tjejen som var ¨på min plats för 5 år sen. Det ända vettiga hon sa till mig igår var nog "Malin för fan! Du ska inte stå här och vara trevlig utan du ska vara DÄR inne och dansa!!! försvinn". Rebbas ord är lag.

Mitt lag som hade det vackra namnet Kuckelimuck-91 hann göra några uppdrag men inte alla. Vi var nästan för upptagna med att dansa, skratt och leka  "250". 250 är leken som vår nya vän Kennie kom på och gissa vem som vann. Jo jag! jag fick till och med en väktare att välja mig. (leken gick ut på att vi frågade vem som helts kvinna eller man, om han/hon var tvungen att lägga 250 kr på mig eller Kennie vem skulle dom välja..). Dock vann Kennie en gång också men ändå.

Annars dansade vi loss och jag hade återträff med några från 9c! Helt galet att det var 3 år sen man gick ut nian.



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback