Ska det alltid gå framåt...

Tanken slog mig igår när Linnea B sa "människan vill alltid framåt, ha mer, kunna mer osv". Människan måste alltid ta kliv framåt och om männisan råkar gå några kliv tillbaka är det katastrof..

Men varför är det så? Kanske är det bra att vi misslyckas ibland och är tvunga att gå några steg tillbaka. Kanske kan vi lära oss något på det. Kanske är det så att vi inte alltid ska tanken att vi ska ya hos framåt, utan stanna upp ibland och funderar, tänka på vad vi har gått igenom, vad vi har lärt oss av det och vilka erfarenheter vi har.


Solen skiner idag och jag har varit på arbetsförmedlingen. Helt onödigt enligt mig eftersom gubben bara sa "kom tillbaka i höst när du är arbetslös." Schysst!

Annars har jag stekt och blivit besviken. Ingen bio ikväll efterom både min man och jag tog fel på datumet. Det är inte förens nästa torsdag som vi skulle gå, och självklart jobbar jag då! Hel lyckat! Därför blir det en hemmakväll. Syster med familj är på väg ner, så kanske blir en träff med dom.

Imorgon är det party med Göinge-folket! I LIKE IT!

  Frizon-09!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback