Myntet har två sidor

Onsdag
Onsdag
Onsdag
och jag har äntligen börjat ta tag i min praktik. Jag har verkligen satt mig ner och pratat med de äldre. Och ni skulle bara veta hur mycket strunt som kan komma ur deras munnar och hur mycket vettiga saker som kan komma ur dom. Man märker även hur liten världen kan vara ibland. Idag pratade jag med en äldre dam som hade jobbat med min morbror och kände även till min mamma. Fast det här med mamma, vem känner eller vet inte vem hon är om man är inom vården? Bra fråga. Tur är det väl att mamma har ett hjärta av guld och alla tycker om henne, annars skulle det varit lite små jobbigt.

Har även kommit fram till att chefen ogillar mig på min praktikplats. Hon gillar i alla fall i mina sjlar, mitt hår och hon stör sig nog väldigt mycket på att jag bara är där. Hon kan vara väldigt trevlig men ibland har hon verkligen inte alla hönsen hemma. Kommentarer kan slita ut på väldigt tokiga sätt. Men vi är alla olika och alla kan inte älska alla. Tur är väl det? Fast att chefen inte gillar mig, men jag storm trivs med min handledare och Yvonne. Vilka plingor säger jag bara, skrattanfall och miljöförstöring är något man får och blir av att arbeta med dom.

Har precis varit uppe och käkat, haft en het diskution med mor min också och snart bär det av till dansen. Tack gode gud att jag ska röra på mig idag, har allt för mycket som måste rinna av mig. Både på gott och ont! Haha. Kanske får kläderna ikväll! Spännande:)

Bloggen är som ni ser fixad och all ära till hjärtevännen! You are the best<3

Tiden har gått och vi finns inte längre. Inga ord eller tankar byts ut. Vi lever i två helt olika världar och tur är väl det. Jag antar att de är det efterdsom de har blivit som det blev/är. Ibland saknar jag dig och ibland vill jag bara halshugga dig. Du betedde dig som den bästa och jag kunde inget annat än gilla dig. Sen tvär vände det och du började bete dig som alla dom andra, som en idiot. Varför såg jag det inte förens det var försent? Detta misstag förföljer mig. Men nu är det lugnt, jag lever och mår bättre än förut. Jag trivs med allt och alla. Jag börjar hitta tillbaka! Men jag undrar vad som hände? Vad blev fel? Var det jag? Något jag gjorde? Detta är frågor som jag aldrig kommer att få svar på eftersom You are just a boy. 

I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I'm moving on




Livet har kan förändras på en sekund, ibland vet man verken in eller ut, men vet inte varför eller vaa?! Allt är en ända röra och man vill bara fly till ingenmansland, lämna allt och bara få va. Men livet får en vändning, en vändning som gör att hoppet kommer upp till 10 istället för 0, man börjar lyssna på topp-låtar i stället för depp-låtar, man börjar vända sig utåt och se livet igen. Man vill något, har en mening. Livet är ingen dans på rosor och jag tror jag gillar det. Det är bra att livet har sina nedgångar för att kunna få sina uppgångar. Ett mynt har alltid två sidor och så har också livet! Och mitt liv är på rätt sida. Jag har allt och lite till. Trivs med livet fast att det finns saker jag vill ändra på.    

Ta vara på livet
Favoritvänner är svårt att hitta men dom finns, leta noga och öppna ögonen

Take Care
Malin



 


Kommentarer
Carro säger:

ÅÅ vad jag älskar detta inlägget,

Vart ända ord är så sant !

Malin du är så bra och gud , du är älskad till tusen ! Bloggen blev skit fin och jag tackar för att jag fick äran att fixa den :)

Jag tyckte det var kalas roligt !! <3

Sen vill jag bara säga att jag älskar den här komentaren :Vad blev fel? Var det jag? Något jag gjorde? Detta är frågor som jag aldrig kommer att få svar på eftersom You are just a boy.

KLOKREN ! SÅ KLOCKREN ! <3

2009-03-18 | 18:58:23
Bloggadress: http://barrocarro91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback