I'm Yours

Efter dagens bravader är jag rätt nöjd.

Du har dina bra sidor
Jag har mina bra sidor
Du har dina sämre sidor
Jag har mina sämre sidor

Jag har insett att livet är något som jag aldrig kommer att förstå mig på. Det kommer att komma gånger då jag älskar att leva, för då har jag bra stunder och de kommer komma dåliga stunder då jag bara vill ¨gå och dö eller iaf gräva ner huvudet i sanden och låsas som att igen ser mig. För om jag inte ser någon så ser ingen mig?

Trots att livet ät något man får leva med så måste det ändå planeas och man måste ha drömmar. Man måste på något vänster veta iaf lite vad man vill göra med sitt liv. Detta beslut ska man näst in till veta när man är 18 eller 19 år gammal! Frågan är, vet man det?! Vissa vet nog precis vad dom villa göra och andra är som mig och inte har en aning. Man kanske har en liten känsla att detta skulle vara roligt att testa eller resa skulle vara skönt att göra nu!

Vågar man släppa taget och kasta sig ut?

Jag har också funderat en del på hur det skulle vara att skaffa en egen lägenhet. En egen som bara är min! Ingen mamma som kommer och tjatar, ingen pappa som bara går in på ens rum.. Man har får ha koll på sitt egan, diska när man känner för det, tvätta när man får en tvätt tid. Laga sig egna mat i sitt egna kök!

Visst är jag sugen på att skaffa eget men sen tanken på att få bo tillsammans med sin pojkvän är något som inte går att undvika.( Jag tycker helt klart att man ska bo helt ensam innan man flyttar ihop med någon. Jag tror det är viktigt att man får testa att klara sig själv.) Jag längtar tills den dagen kommer då man kollar runt på lägenheter och hittar en som båda gillar. När man får packa upp allting och få ordning och reda. När man blivit hemmastadda och känner att detta är vårt. Förhållandet kommer att komma upp ännu en nivå och när man väl flyttar ihop, det är då alla ens sidor kommer fram. 

Jag längtar tills man går där på Ikea. Köper glas, lampor, soffa, tvbänk! Eller till och med tv (det görs nog inte på Ikea, men ni fattar grejen)

Jag längtar tills man får de vardagliga i sitt förhållande. Som att Andrija drar och tränar och när han kommer hem så har jag gjort kvällsmat. Eller efter jag varit och tränat har Andrija fixat mat. Eller bara åka iväg och stor handla. Tänk första gången detta kommer att hända! Vilka lyckokänslor!   

Innan man flyttar ihop med någon är det viktigt att båda är mot samma mål, att man tar ett steg i taget och inte slänger sig in i något. Det brukar inte sluta bra!

Nu har jag bara skrivit och har näst in till ingen aning om vad jag skrev. Kanske var det vettigt eller så var det inte de.

Imorgon är det skola och sen träning!


Världens bästa!


Jag drömmer om ett liv med dig

Kommentarer
Martin Karlström säger:

Jag är 19 år och jag har inte en aning om vad jag ska göra med mitt liv :P Kanske dags att börja fundera på det snart...

2009-12-08 | 01:01:30
Bloggadress: http://martinkarlstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback